Kompostrēsim trolejbusos
No Rīgas Satiksmes mājas lapas:
No šā gada 1. aprīļa norēķinu kārtība Rīgas trolejbusos būs tāda pati kā tramvajos. Trolejbusam un tramvajam būs vienotas vienreizējās biļetes, un tās jau no 19. marta varēs iegādāties visās Rīgas satiksmes biļešu pārdošanas vietās – galapunktos un biļešu kasēs, kā arī autobusos un trolejbusos, bet no 27. marta arī Narvesen, Preses apvienības un Plus Punkts tirdzniecības vietās Rīgas pilsētā.
Un
Līdz ar kompostrētāju uzstādīšanu tiks palielināta kontroles pārbaužu intensitāte trolejbusos. Lai to nodrošinātu, tiks palielināts kontrolieru štata vietu skaits – līdzšinējo 150 kontrolieru vietā, turpmāk pārbaudes veiks 250 Rīgas satiksmes Kontroles dienesta darbinieki.
Pasākumam, kā lielākajai daļai, savi plusi un savi mīnusi. No vienas puses forši – beidzot varēs kā cilvēks mēneša sākumā ar karti iepirkt čupiņu ar taloniem un par sīknaudu aizmirst. Vēl tikai autobusus vajadzētu tāpat “pievilkt”, un būtu vismaz viens sabiedriskā transporta organizācijas aspekts, ko norādīt kā pozitīvu. Nekad neesmu varējis saprast, kāpēc pat ar visiem konduktoriem nevar būt iepriekš nopērkamas biļetes, turklāt visiem transportiem vienas. Konduktoru likvidācija, savukārt, nozīmē, ka ir cerība kādreiz tikt mājās arī gadījumā, ja esi attapies bez naudas un biļetes, kamēr kontrolieru skaita pieaugums varētu kopumā drusku atsvērt sagaidāmo zaķisma pieaugumu.
Bet nu mīnusi arī ir vērā ņemami. Vienu no tiem savā rakstā diezgan precīzi pauž Edijs, proti – konduktori transportā bieži vien ir arī elementāras kārtības uzturētāji, kā arī jau ar savu klātbūtni vien uzlaboja gaisa kvalitāti, jo, lai cik skumji arī nebūtu, manuprāt ir zināma korelācija starp cilvēka nevēlēšanos nokārtoties ārpus sava apģērba un viņa spēju samaksāt par braucienu. Vēl arī iespēja braukt par velti noteikti pievilinās papildus pasažierus, kas, savukārt, pasliktinās jau tā galīgi ne spīdošo situāciju ar sabtransā pieejamo vietu, jo īpaši sastrēgumstundās (kad cilvēki dodas uz darbu vai atpakaļ uz mājām).
Bet jebkurā gadījumā – pavasaris ir tepat ap stūri, kad jābrauc ar velo, un par sabiedrisko jāaizmirst līdz rudenim. :)
Par pavasara/velo/RS attiecību – +1. :)
Drusku sviests tādi argumenti. Atceros laikus, kad nebija konduktoru, bet neatceros, ka tādēļ būtu bijis baigi lielais bomžu daudzums transportā. Un vispār cilvēkiem būtu laiks nonākt pie attīstības stadijas, kad maksā par braucienu tāpēc, ka tā paredzēts, nevis baidoties no kašķa ar kontrolieriem un 5ls zaudēšanas, pie stadijas, kurā nebrauc dzērumā, lai neapdraudētu dzīvības, nevis bailēs, ka atņems tiesības.
tas, ka, bomzhu (BezOpredelennoMestaZHItelstav) daudzums palielinaas ir normaals iznaakums inflaacijiem, krediitiem, algu iesaldeeshanai un nespeejai apmaksaat savu dziivi.
viennoziimiigi jaabrauc ar velo. man ar baaka tuksha. sagaidiishu stabilus >=+5 un velo.
Sandra, kāpēc lai cilvēkiem pēkšņi būtu laiks nonākt pie loģiskās (“mēs par sevi”) attieksmes pret pasauli, ja līdz šim visiem ir pieticis ar dzīvnieciski emocionālo (“es pret viņiem”)? T.i. – es jau arī gribētu, ka cilvēce pieņemas prātā, bet līdz šim tas ir noticis ļoti lēni un neredzu objektīvus iemeslus, kāpēc tempiem pēkšņi būtu jāpieaug.
Nezinu, cik nu “pēkšņi”. Jau vismaz 10 gadi kā jokainā iekārta pie mums beigusies, un cik es pa ārzemēm braukāju sabiedriskā transportā, visi iet ar biļetēm iekšā (nu pa tiem vārtiņiem, kam mierīgi varētu pārlekt vai kkā tā), un neatceros necik biežas kontroles.
Un pirms cik ilga laika tajās “ārzemēs” beidzās “jokainā iekārta”?